Finnerlønn

Kampanje

Hele Norge som rekrutteringsbyrå

Dette er historien om da vi brukte hele Norge som rekrutteringsbyrå. Om designertanter, utviklernaboer og kodekompiser.
Målet var å øke kjennskapen til Kantega, komme i dialog med aktuelle kandidater og ansette flere folk i Oslo, Bergen og Trondheim.

Finnerlønn ble sett mange millioner ganger, førte til all-time-high besøk på Kantega sine rekrutteringssider og resulterte i et smått utrolig tilfang av 816 kandidater. Kampanjen ble belønnet med sølv i ANFO Magnet Awards 2022 - NM i employer branding.

Leveranse

1. Idé og konsept

2. Kampanjestrategi

3. Illustrasjon og kampanjedesign

4. Produksjon animasjon

5. Produksjon annonser digitalt og print

Bilde av Anette Hammer, Jorun Kristin Bremseth og Asbjørn Grønli på scenen under ANFO Magnet Awards
Fra venstre: Anette Hammer (Superponni), Jorun Kristin Bremseth (Kantega), Asbjørn Grønli (Superponni). Foto: ANFO

På bildet: Anette Hammer (Superponni), Jorun Kristin Bremseth (Kantega), Asbjørn Grønli (Superponni). Foto: ANFO

Jurybegrunnelse:
Dette caset har tatt et ganske vanlig grep i rekruttering, gjort en ørliten justering og med det snudd opp ned på hele greia. Et kreativt grep som juryen likte godt – og dessuten en utforming som står ut og definitivt skiller seg fra bransjespråket, med en leken tegnet strek. Ja, for hvorfor må du betale tips-bonus kun til dine egne ansatte når hele Norge kan hjelpe deg med rekrutteringen? Sølvet i åpen klasse går til Kantega og Finnerlønn.

No items found.